Έκπληξη μας προκάλεσαν οι δηλώσεις του κου Ουζούνογλου προέδρου της ΟΙ.ΟΜ.ΚΩ (Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών) στη hurriyetdailynews σχετικά με το θέμα της ανέγερσης μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα:
“There should be three or four mosques, not only one. This is about
Greece’s perspective on human rights and religion. But the re-opening of
Istanbul’s Halki Greek Orthodox seminary is another issue”.
του Στρατή Μαζίδη
Μολονότι δε χρειάζεται ιδιαίτερη γνώση της αγγλικής γλώσσας ο κος
Ουζούνογλου όχι μόνο υπερθεματίζει την ανέγερση τζαμιού αλλά
αντιπροτείνει τη δημιουργία περισσοτέρων βασίζοντάς τη πάνω στην
ελληνική άποψη περί δικαιωμάτων και θρησκευμάτων. Επίσης εξ ίσου
σημαντικό, διαχωρίζει το άνοιγμα της Σχολής της Χάλκης.
Η πρώτη μου απορία είναι ως τι μιλά ο κος Ουζούνογλου όταν λέει “This is
about Greece’s perspective on human rights and religion”; Εκπροσωπεί
την Ελλάδα;
Άραγε αντίστοιχες επιλογές ή προσεγγίσεις να ευθύνονταν για την ψύχρανση
των σχέσεων του με την ΟΙ.ΟΜ.ΚΩ. του αείμνηστου Νεοκλή Σαρρή;
Το ακόμη εκπληκτικότερο είναι πως αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας ταξίδεψε
στην Αθήνα τις ημέρες που ήταν εδώ ο τούρκος ΥΠΕΞ και νοσταλγός της
Οθωμανικής Αυτοκρατορίας Αχμέτ Νταβούτογλου.
Άραγε να αληθεύει η πληροφορία πως συνέφαγαν σε ταβερνάκι;
Τι ακριβώς επιδιώκουν οι Φαναριώτες; Ποιος ο λόγος να ανακατευθούν σε
ένα ζήτημα το οποίο προκαλεί αντιδράσεις στην ελληνική κοινωνία; Γιατί
δεν ασχολούνται π.χ. με την επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας σύμφωνα με
τη συνθήκη του 1982;
Να έχει πιθανόν βάση η θεωρία πως κάποιοι καλοβλέπουν την επιστροφή τους
στην Κωνσταντινούπολη λόγω της δυσμενούς συγκυρίας αποβλέποντας στο να
πάρουν πίσω τις περιουσίες τους;
Μηπώς αυτοί οι χειρισμοί είναι μια ευγενική χειρονομία απέναντι στην
πρόσφατη ρήση του Ερντογάν ότι θα επιστραφούν οι ελληνικές περιουσίες
στους κατόχους τους;
Αλλά ακόμη και έτσι να είναι, αν δηλαδή το δεχθούμε σαν ένα σενάριο εργασίας:
- εμπιστεύονται τους Τούρκους; Αυτούς που σε ένα βράδυ το 1955 κατέστρεψαν τον ελληνισμό της Πόλης;
- πώς έκαναν αυτή την πρόταση; Τους συνέστησε κάποιος να το κάνουν
επαγγελλόμενος ανταλλάγματα στο μέλλον ή επρόκειτο περί φαναριώτικης
διπλωματίας;
Το ζήτημα είναι πως τέτοιες παρεμβάσεις είναι κυριολεκτικά αχρείαστες
και αδικαιολόγητες. Επιπρόσθετα προκάλεσαν τότε και μια σειρά
αντιδράσεων στα κοινωνικά δίκτυα από όπου αντιγράφουμε κάποια σχόλια
δίχως την παράθεση των ονομάτων των σχολιαζόντων. Προσέξτε τα έντονα:
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΗΚΑ ΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ Ο
ΝΤΑΒΟΥΤΟΓΛΟΥ ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΣΤΟ Π. ΦΑΛΗΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΕΙ ΜΕ
“ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΕΣ” ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΟΥΝ = HOŞ GELDINIZ.
ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ!!!!!!!!!
- ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ, ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΩΡΑ Ο ΝΤΒΟΥΤΟΓΛΟΥ ΚΑΤΗΦΟΡΙΖΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟ
ΦΑΛΗΡΟ, ΑΙΣΧΡΟΙ ΚΑΙ ΔΙΕΣΤΡΑΜΕΝΟΙ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΟΥΝ. ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΧΝΑ ΑΥΤΑ
ΠΟΥ ΠΑΘΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΖΗΣΕΙ. ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η
ΕΛΛΑΔΑ ΑΣ ΠΑΕΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΗ ΤΟΥΡΚΙΑ.
- igame apo tin Poli otan imun 14! Ezisa oli shedon tin zoi mu stin
Agglia! Ethapsa tus pikramenus thio, pappu ke patera mu sta ksena!
Parakolutho tin stasi ton Romion tis Polis, tis Ellados alla ke tis
Diasporas me megalo endiaferon, ke thlivome! Polli milane turkika
kathimerina, ametriti ine kolimeni sto hazo-kuti parakoluthontas me
idoni turkika serials, hiliades pane stin Antalya yia taksidia anapsihis
ke kruazieres, ekatontades tha pane na kalosorisun me hara ton
Ntautoglu, ime siguri! Stinete agalma tu Kemal stin Aristotelus –
Thesaloniki….. Ores/ores ntrepome ilikrina pu ime Romia! :(
- Κυριοι το θεμα ειναι σοβαροτερο…εκ των ενδων..Πριν απο λιγο διαβασα
την ηλεκτρονικη εφημεριδα “Tο Πρωτο Θεμα” που εγραφε ακριβως
(αναζητηστε το στα αρχεια της) ...ο κ.Νταβουτογλου θα συναντηθει στο Παλ.Φαληρο με ατομα που εχουν ερθει απο την τουρκια.…(εννοει
τους Κων/τες ? yes) για τα οποια εκεινος δηλωσε οτι ..”εχουμε κοινη
ιστορια και γεωγραφια”…..ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ? Οι κυριοι των Συλλογων μας
διαθετουν “αδενες” για να διαμαρτυρηθουν και να καταγγειλουν δημοσιως με
σθεναροτητα τον κ.Θεμο και να κανουν διαβημα στον κ.Νταβουτογλου
υπενθυμιζοντας του οτι ουτε κοινη ιστορια εχουμε αλλα ουτε και κοινη
γεωγραφια,αλλα αυτος καθεται πανω στην δικη μας ιστορια και γεωγραφια
?….επαναλαμβανω…αναζητουνται “αδενες” για να μην χρησιμοποιησω τιποτα
πιο χοντρο….Αυτα δημιουργουνται οταν δεν γινονται καλες προετοιμασιες
τετοιων επισκεψεων,,,με σωστο πρωτοκολλο κτλ και ενω εμεις νομιζουμε οτι
κατι κανουμε ο κ. Νταβουτογλου εκμεταλλευομενος την επισκεψη ασκει
υψηλη πολιτικη—–εις βαρος μας και προς εκμεταλλευση μας …γκε γκε που
λεμε στα ελληνικα ..!!
- Καταλαβαινεται αγαπητοι συμπολιτε και πατριωτες ,οτι με raki sefasi
πολιτικη μονον τοσο ασκειται…..Πιος Συλλογος τον υποδεχτηκε αυτον τον
“πινεζα” ?
- Θυμηθηκα το εξης…..Αυτος πηγε στο Παλ.Φαληρο και τον
υποδεχθηκαν αυτοι που τον υποδεχθηκαν.Αλλα ακομα προχθες εκει στο
Παλ.Φαληρο δεν εγιναν τα εγκαινια του ανδριαντα του Κωνσταντινου του
Παλαιολογου ? Αυτος πηγε τοσο κοντα και αναφορα δεν εκανε
καμμια η δεν του ειπε κανενας δικος μας,κυριε περνα και απο δω και βαλε
και κανενα στεφανι..! Γιατι τον υποδεχθηκαν σε ενα τοσο νευραλγικο μερος
χωρις ορους ? Αυτος περασε,δεν κοιταξε,δεν εκφραστηκε αρα περιφρονησε
και εφυγε.Το ξαναγραφω…Ξυπνηστε..!! Ας τον υποδεχοσασταν στον
Λυκαβηττο…η υποθεση του αδριαντα δεν ειναι παιξε γελασε.Μηπως τον
στησατε για να βγαζετε φωτογραφιες αλλα δεν εισαστε διατεθημενοι να τον
τιμησετε ? Αυτο βλεπω….Αναζητω επειγωντος διαψευσεις και
αντεπιχειρηματα……Γιατι ο “πινεζας” να καταθεσει στεφανο στον Κων/νο
Παλαιολογο ? Εγω να σας πω αμεσως δυο λογους…Πρωτος= Οι τουρκοι δεν λενε
στα βιβλια της ιστοριας τους οτι παντοτε ειναι πατροπαραδοτο να τιμουν
τους γεννεους αντιπαλους τους που τους πολεμησαν,διοτι η γενναιοτητα
ειναι αρετη ? Οριστε λοιπον ενανς γενναιος που ουτε το πτωμα του δεν
βρεθηκε…πηγαινε λοιπον και τιμα τον….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου