Ποτε επιτελους θα ξυπνησουμε?

 


ΤΟ «ΜΕΓΑ ΚΑΦΕΖΥΘΟΠΩΛΕΙΟ ΚΡΥΣΤΑΛ»  ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. ΦΗΜΙΖΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΠΙΡΑ. ΑΝΗΚΕ ΣΤΟΝ Μ. ΠΕΣΑΧ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ Α' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΟ ΣΤΕΚΙ.( ΡΕΝΑ ΜΟΛΧΟ «ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» | ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ | ΑΘΗΝΑ | 3.3.1996)

Πολλές εἶναι οἱ φορές πού ἔχουμε ἀναφερθῇ στήν Θεσσαλονίκη καί τά ὅσα «περίεργα» συμβαίνουν ἐκεῖ. Τά λέω «περίεργα» γιά νά μήν χρησιμοποιήσω κάποια λέξι,ναί μέν περισσότερο κοντά στήν ἀλήθεια,ἀλλά σίγουρα ὄχι «πολιτικῶς ὀρθή»...

Ἀπό τόν Καιρίδη καί τήν ἐκεῖ δρᾶσιν του,εἴτε αὐτή εἶναι μέσῳ διαφόρων «περιέργων» φορέων εἴτε συγραφική,μέχρι καί τίς «βαρύγδουπες» δηλώσεις,τό μήνυμα προφανῶς συγκεκριμένο :

Η Ακαδημία διοργανώνεται από το Navarino Network ( Πελασγική : τό ὁποῖον διευθύνει ὁ Καιρίδης ,ὅπως ὁ ἴδιος μᾶς πληροφορεῖ - Από το 2009 διευθύνω «Navarino Network» δίκτυο προβληματισμού και δράσης γιατί ο ενημερωμένος πολίτης είναι δύναμη χειραφέτησης της δημοκρατίας και γιατί η Θεσσαλονίκη δικαιούται έναν ευρύτερο περιφερειακό ρόλο στα Βαλκάνια.):  μια πρωτοβουλία δημόσιας πολιτικής με έδρα τη Θεσσαλονίκη και την Ευρωπαϊκή Ένωση Διεθνών Σπουδών (EISA).

Παρά την ευνοϊκή γεωγραφική της θέση και τον επιχειρηματικό πληθυσμό, η διάσταση από την Αθήνα και άλλα μητροπολιτικά κέντρα από πλευράς ανάπτυξης έχει αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Συχνά, η Θεσσαλονίκη φαίνεται ότι δεν μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τις ευκαιρίες που προσφέρει η νέα εποχή της ενισχυμένης περιφερειακής και ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και της παγκοσμιοποίησης.
η Θεσσαλονίκη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια «πρόκληση διακυβέρνησης»( Πελασγική :Τί ἐννοεῖ ὁ ποιητής; ! ! ! )....Αυτό που χρειάζεται είναι η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ υπόσχεσης και απόδοσης. Αυτό μπορεί να είναι μόνο μια σταδιακή και πολύπλευρη διαδικασία που εμπλέκει τις πολυάριθμες δημιουργικές δυνάμεις της τοπικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρηματικών και πνευματικών ελίτ, προς υποστήριξη των νοοτροπιών και πολιτικών που ταιριάζουν καλύτερα στη νέα εποχή.


Ο ΙΑΚΩΒ ΜΕΙΡ (1858-1935) Ο ΠΡΩΤΟΣ ΞΕΝΟΣ ΑΡΧΙΡΑΒΒΙΝΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ, ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ 1906 ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΡΑΒΒΙΝΟΥ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ. ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΕ ΩΣ ΣΙΩΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΠΕΚΛΕΙΣΘΗ. ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΝ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΑΝΕΛΑΒΕ ΣΤΙΣ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1908(ἐδῶ)

Thessaloniki: A city in transition, 1912-2012 ( Θεσσαλονίκη: Μια πόλη σε μετάβαση 1912- 2012) για τη σύγχρονη ιστορία της Θεσσαλονίκης

«Μύθος η Γενοκτονία των Ποντίων»

«Ο Αλέξανδρος ο Μακεδών, δεν είναι σημαντικότερος, από ένα σωρό σκουπιδιών (!!!), μπροστά στην πολυκατοικία μας»!

«Είμαστε παιδιά των Οθωμανών»

Ἕνα δεῖγμα,τά ὑπόλοιπα ἐδῶ


Οἱ ...ἐξέχουσες προσωπικότητες μπροστά,ὅλοι οἱ ἄλλοι  ἁπλῶς βαροῦν προσοχή...
Ἀπό τόν Μπουτάρη; Καλά ἐκεῖ τό πρᾶγμα εἶχε καί ἔχει ξεφύγῃ ἀπό κάθε ὅριον ! Τό ἀποκορύφωμα,πάντως,τῆς δράσεώς του θά εἶναι τό «μεγάλο ἔργο» γιά τήν Θεσσαλονίκη  :

Μέ ἀπόφασι Μητσοτάκη τρέχουν γιά τό μεγάλο ἔργο

Καί τρέχουν ὅλοι,λέμε :



«Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο απερχόμενος πρόξενος των ΗΠΑ Γκρέγκορι (Γκρεγκ) Φλέγκερ, ο οποίος αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη για την Ουάσιγκτον «ύστερα από δύο υπέροχα χρόνια», όπως είπε χαρακτηριστικά, μεταξύ των θεμάτων που ανέλυσε, αναφέρθηκε και στο Μουσείο Ολοκαυτώματος
Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε ο κ. Φλέγκερ στα σχέδια ανέγερσης του Μουσείου Ολοκαυτώματος, η ολοκλήρωση του οποίου, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «θα είναι πολύ σημαντική για την προώθηση της εικόνας της Ελλάδας στον κόσμο». «Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι όλα τα ζητήματα σχετικά με το Μουσείο -είναι όλα γραφειοκρατικής φύσεως- θα επιλυθούν», προσέθεσε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να μαθαίνουμε την ιστορία μας και να τη μοιραζόμαστε με τις μελλοντικές γενιές...»(ἐδῶ)

Νά σᾶς θυμίσω καί πάλι πώς πρόεδρος τοῦ Μουσείου Ὁλοκαυτώματος ἔχει ἀναλάβῃ ὁ Μπουτάρης...


Ο ΡΑΒΒΙΝΟΣ ΑΒΡΑΑΜ ΓΚΑΤΕΝΙΟ ΚΑΙ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΩΥΣ ΑΛΛΑΤΙΝΙ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΑΝ ΤΟ 1873 ΣΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ AIU ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.(ἐδῶ)

Ἄς δοῦμε ὅμως καί κάτι πού δέν ξέραμε,μέχρι σήμερα. Γνωρίζετε μήπως τί εἶναι τό ΠΕΕΒΕ ; Ὄχι;

Η Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία. Στόχος της είναι να διαμορφώσει μια πλατφόρμα διαλόγου και προβληματισμού για τον πολιτισμό της καθημερινότητας και την ποιότητα ζωής στην Θεσσαλονίκη και τον ευρύτερο χώρο της.(ἐδῶ)

Πῶς;Οἱ ἐπιχειρηματίες τῆς Βορείου Ἑλλάδος ἔχουν τόση ἔγνοια μέχρι προβληματισμοῦ σοβαροῦ λέμε,πού δημιούργησαν τήν συγκεκριμένη ἐταιρεία; Πῶς τό λέει; μία πλατφόρμα προβληματισμοῦ καί διαλόγου γιά τόν πολιτισμό καί τήν ποιότητα ζωῆς στήν Θεσσαλονίκη; Γιά φαντάσου ἔγνοιες οἱ ἐπιχειρηματίες !

Γιά νά δοῦμε καί τούς τόσο σοβαρούς πολιτισμικούς προβληματισμούς τους :

Ἄς ξεκινήσουμε ἀπό τό ποιοί τήν στελεχώνουν καί ποιά εἶναι τά μέλη της :


Κλίκ στήν εἰκόνα γιά νά διαβάσετε καθαρά τά όνόματα.
Τώρα μπορεῖ κάποιος νά μοῦ ἐξηγήσῃ ποία ἡ σύνδεσις τῆς συγκεκριμένης ἑταιρείας πού κόπτεται γιά τόν πολιτισμό τῆς Θεσσαλονίκης μέ τό Ματαρόα (περί Ματαρόα,ἐδῶ); Σέ βαθμό τέτοιο πού ἔχουν καθιερώσῃ καί ἐπώνυμο βραβεῖο !


Οἱ ὑπογραμμίσεις μέ κόκκινο δικές μου. 
Σημειῶστε πώς ἡ σελίς ( Mataroa.gr)  ἔχει ὡς κύρια γλῶσσα τήν ἀγγλική ! Ναί,ὁ πολιτισμός τῆς Θεσσαλονίκης πού λέγαμε...

Πρέπει νά περάσετε μία ἐπίσκεψιν ἀπό τήν σελίδα,γιά νά θαυμάσετε τήν ...τέχνη ! Τήν σύγχρονο τέχνη,ἔτσι; Προφανῶς καί ἐκεῖ βρίσκεται ἡ σύνδεσις μέ τό Ματαρόα καί τόν «ἀνθό τῆς ἑλληνικῆς διανοήσεως»...


Οἱ βραβευμένοι ...καλλιτέχνες ἐδῶ
Μιλᾶμε γιά ...τέχνη ὄχι ἀστεῖα..! Βραβευμένη τέχνη ! Ποιά τέχνη;

Ὅταν ἡ CIA καί οἱ Ῥοκφέλερ διέδωσαν τήν μοντέρνα τέχνη

Γνοφώδες μῖσος ...

Ἡ ἄσχημη τέχνη εἶναι καί ἀνήθικη

Ἅλωσις τοῦ Πνεύματος ἡ οὐσιαστική κατάκτησις ἑνός Λαοῦ

Ψάχνοντας γιά τήν...τέχνη,χάθηκε ἡ οὐσία ...

Γιά νά κατανοῦμε τήν οὐσία τῶν πραγμάτων. Ποιά εἶναι,αὐτή; Ἔ,ὅλο καί πιό σαφές γίνεται,πλέον...

«...Ήταν τέλη Mαρτίου του 2014, όταν οι αδελφοί Aνδρέας και Σταύρος Aνδρεάδης έφεραν στο «φως» τη συμφωνία της Σάνη A.E. με το αμερικανικό fund Oaktree Capital Management με στόχο την ανάπτυξη μίας νέας αλυσίδας πολυτελών ξενοδοχείων-resorts στην Eλλάδα,μετεξελίχθηκε στον όμιλο Sani/Ikos, όπου συμμετείχαν, πέραν του Oaktree, κι άλλα «βαριά ονόματα» όπως της Goldman Sachs ( Η Goldman Sachs ιδρύθηκε το 1869 από δύο Γερμανοεβραίους μετανάστες, τον Μάρκους Γκόλντμαν και τον Σάμουελ Ζακς)  και της Hermes GPE.( ἐδῶ κι᾿ἐδῶ) ( Ανδρέας Ανδρεάδης: H συμμαχία με τους ξένους )


Δρ. Ανδρέας Ανδρεάδης CEO του Ομίλου Sani/Ikos
Σάνη- Ikos: Το deal που άλλαξε τα δεδομένα στον Τουρισμό

Δύο ακόμη ξενοδοχεία για SANI – IKOS σε Κρήτη και Ρόδο 

Η αποστολή της Oaktree είναι να προσφέρει ανώτερα επενδυτικά αποτελέσματα με κίνδυνο υπό έλεγχο και να διευθύνει την επιχείρησή μας με την υψηλότερη ακεραιότητα.
Ως ηγέτης και πρωτοπόρος στις εναλλακτικές επενδύσεις, προσφέρουμε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων σε όλη τη δομή του κεφαλαίου.
Η Oaktree Capital Management είναι μια κορυφαία παγκόσμια εταιρεία διαχείρισης εναλλακτικών επενδύσεων με εξειδίκευση στις πιστωτικές στρατηγικές. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1995 από μια ομάδα ατόμων που είχαν επενδύσει μαζί από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 σε ομόλογα υψηλής απόδοσης, μετατρέψιμα χρεόγραφα, ανεξόφλητες απαιτήσεις, ακίνητα, επενδύσεις ελέγχου και εισηγμένες μετοχές. 
( ἐδῶ)



Ἀλήθεια ἐπιχειρηματίες ὅπως οἱ ἀδελφοί Ἀνδρεάδη,ποῦ ἀκριβῶς βρίσκουν τό ἐνδιαφέρον καί τόν συσχετισμό μέ τίς ἐπιχειρηματικές τους δραστηριότητες, ἀλλά καί τόν χρόνο ν᾿ἀπασχολοῦνται μέ πολιτιστικά θέματα; Καί τέλος πάντων τί τούς παρακίνησε ὥστε νά δημιουργήσουν μία τέτοια ἑταιρεία, μή κερδοσκοπικοῦ χαρακτῆρα,ὅπως ἡ ΠΕΕΒΕ ;

Μᾶς τό ἐξομολογείται ὁ ἴδιος ὁ Σταῦρος Ἀνδρεάδης,ὁ πρόεδρός της :

«...Κάθε κοινωνία χτίζει και ξαναχτίζει το μέλλον της μόνη της. Μέσα από τα ίδια τα σπλάχνα της αναδύονται κάθε φορά οι δυνάμεις εκείνες που μετά και από την χειρότερη καταστροφή ορθώνονται και αρχίζουν ξανά να δημιουργούν, πατώντας πάνω σε ρίζες βαθιές και σε αξίες αρχέγονες, που καμιά κρίση δεν μπορεί ποτέ να φθείρει.

Ας ψάξουμε και εμείς άλλη μία φορά για τις δικές μας βαθιές ρίζες και τις δικές μας αρχέγονες αξίες, που σίγουρα υπάρχουν. Το μέλλον μας δεν μπορεί παρά να στηριχτεί και πάλι σε αυτές».
( ἀπό ἐδῶ)

Νά ψάξουμε τίς ῤίζες,τίς βαθιές ῥίζες γιά νά στηρίξουμε σ᾿αὐτές τό μέλλον μας; Μάλιστα...


ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΙΤΑΛΙΩΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΓΩΓΗΣ. ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΡΕΙΣ ΙΤΑΛΙΚΕΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΑΛΑΙΕΣ (ἐδῶ)

« Το 1912, οι 75.000 Εβραίοι, μεγαλύτερο και διπλάσιο από κάθε άλλο τμήμα του πληθυσμού, καθόριζαν τη φυσιογνωμία της πόλης επειδή ασκούσαν όλα τα επαγγέλματα και αντιπροσώπευαν όλες τις κοινωνικές τάξεις. Επηρέαζαν την οικονομική λειτουργία και συμμετείχαν στις κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το λιμάνι παρέμενε κλειστό το Σάββατο μέχρι το 1923. Με την απελευθέρωση ο βασιλιάς Γεώργιος αναγνώρισε τους Εβραίους ως ισότιμους Έλληνες πολίτες»


Καί τέλος,ἕνα ἀκόμη ...ἐπίτευγμα τῆς ΠΕΕΒΕ :



Βρέ τό Ναυαρίνο ! Τό Ναυαρίνο τοῦ Καιρίδη !

«  Από το 2009 διευθύνω «Navarino Network» δίκτυο προβληματισμού και δράσης γιατί ο ενημερωμένος πολίτης είναι δύναμη χειραφέτησης της δημοκρατίας και γιατί η Θεσσαλονίκη δικαιούται έναν ευρύτερο περιφερειακό ρόλο στα Βαλκάνια»

Περᾶστε κι᾿ἀπό τίς ἐκδὀσεις τοῦ ΠΕΕΒΕ,θά καταλάβετε...ἐδῶ

Ἀπό τό τελευταῖο τεῦχος 72 :

Πιο ‘δικοί μας’ δεν γίνεται,του Ευάγγελου Χεκίμογλου*

...Η συγγραφέας είχε χρησιμοποιήσει το ψευδώνυμο «A. T. Fitzroy». Ασφαλώς, οι νέοι που συχνάζουν τα βράδια στην οδό Συγγρού, στη γωνία με τη Βαλαωρίτου, δεν θα διανοούνται ότι το πατρικό της Fitzroy ήταν το παλαιό σπίτι που στεγάζει το μπαρ. Εκεί μεγάλωσαν ο πατέρας της, ο Ρόμπερτ Αλλατίνι, και ο εξάδελφός της, ο Έρικ, γνωστός συγγραφέας και πρωτοπόρος του γαλλικού κινηματογράφου...εκατό χρόνια πριν γεννηθεί ο Έρικ, κατοικούσε ένας έμπορος από τη Μασσαλία, ο Ταβερνιέ...Κι αν δεν γνωρίζει κανείς τον Ταβερνιέ, είναι μάλλον απίθανο να μην έχει ακούσει για τον εγγονό του, τον Λύσανδρο Καυταντζόγλου...τον άλλο εγγονό του Ταβερνιέ, τον Λυσίμαχο, ανώτατο αξιωματούχο του γαλλικού διπλωματικού σώματος στα μέσα του 19ου αιώνα... ανάμεσα στους Θεσσαλονικείς, διπλωμάτες, Άγγλοι, Γάλλοι και Ιταλοί..Έβλεπαν τον ίδιο ορίζοντα, την ίδια θάλασσα και τον ίδιο Χορτιάτη. Γόνοι τους – ένα είδος μοσχεύματα της Θεσσαλονίκης– ζούνε σε ολόκληρο τον κόσμο... αλλά την αγάπη αυτή πρέπει να τη μοιραστεί με πολλούς. Μοιραζόμαστε το ενδιαφέρον μας για τη Θεσσαλονίκη με τους συγχρόνους μας, αλλά και με εκείνους που έζησαν στο παρελθόν. Και ίσως, αν δεν κάνουμε και άλλα τραγικά λάθη, να το μοιραστούμε και με εκείνους που θα ζήσουν στο μέλλον.

Τί ἐννοεῖ ὁ ...ποιητής μέ τό «αν δεν κάνουμε και άλλα τραγικά λάθη» ;Ποιά ἦταν τά προηγούμενα «τραγικά λάθη» πού ἔγιναν ; Χμμ...

Πιό «δικοί μας»,οἱ Ἀλλατίνι,ὁ Ταβερνιέ,τά ἐγγόνια του πού ἔγιναν Καυταντζόγλου,ἀλλά καί οἱ ἄγγλοι,γάλλοι,ἰταλοί ...διπλωμάτες, δέν γίνεται,ἔτσι; Ποιός ξέρει μπορεῖ τελικῶς νά ἔχουν καί ἀληθινό ἀντίκρυσμα τά λεγόμενά του,ποιός ξέρει...
Ἄν κρίνει κανείς ἀπό τό Ταβερνιέ πού ἔγινε Καυταντζόγλου (ποῦ θά ἔδινε τήν κόρη ὁ Ταβερνιέ παρά σ᾿ἕναν «μέγα ἄρχοντα» τόν Ἰωάννη Γούτα Καυταντζόγλου ( ἐδῶ,σελίς 3)!   « Αρχων και εκπρόσωπος-επίτροπος του Αγίου Όρους στη Θεσσαλονίκη ήταν ο Ι.Γ.Κ. » (σελ. 8)
« ο Γάλλος Felix Lafont ζητούσε άδεια γάμου για να παντρευθεί με την Σάρρα Άββοτ, κόρη του G. F. Άββοτ, υποπροξένου της Ρωσίας και εγγονή του Νάνου Καυταντζόγλου από την μεριά της μητέρας της (σελίς 14)
Καί ἄλλα πολύ ἐνδιαφέροντα στοιχεῖα στό :ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΚΑΥΤΑΝΤΖΟΓΛΟΥ (1748-1819),ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π.ΤΑΤΤΗΣ (1787-1864)(ο «Μέγας Αρχών» και ο Φιλικός) Γενεαλογικά-βιογραφικά

Ἔτσι βγῆκαν οἱ ἀπόγονοι ἀλλά γαλλοθρεμμένοι,μήν ξεχνοῦμε καί τήν φάρα μας...) τήν συνήθεια χρησιμοποίησης ἀρχαιοελληνικῶν ὀνομάτων...

Γιά Ἀλλατίνι,ξαναδιαβάζουμε ἐδῶ

* Εὐάγγελος Χεκίμογλου :
Διδάκτωρ οικονομικών επιστημών Α.Π.Θ. Συγγραφέας, αρθρογράφος και επιμελητής εκθέσεων και τηλεοπτικών εκπομπών. Ασχολείται συστηματικά με την κοινωνική και γεωγραφική ιστορία της Θεσσαλονίκης και την φωτογραφική ιστορία του Αγίου Όρους. Για την ιστορική αρθρογραφία του στον Τύπο, έχει τιμηθεί με βραβείο Ιπεκτσί. Εργάστηκε ιδιαίτερα πάνω στην παρουσιάση της φωτογραφίας ως ιστορικού τεκμηρίου, επιμελούμενος εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στο κυρίως επιστημονικό έργο του περιλαμβάνονται εξήντα ανακοινώσεις, με θέμα την οικονομική και κοινωνική κατάσταση στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία, από τα τέλη του 18ου αιώνα μέχρι και το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.
(ἀπό ἐδῶ ὅπου μπορεῖτε νά δεῖτε καί τά συγγραφικά του ἔργα)

Ἤ ἀλλιῶς,ὁ Χεκίμογλου,ἀσχολεῖται μόνον μέ τήν ἱστορία τῶν ἑβραίων τῆς Θεσσαλονίκης,ἡ παρουσία τῶν ὁποίων σταματᾶ μέ τούς διωγμούς τῶν ναζί.Ἔ καί εἶναι φυσιολογικό ἕνας ἑβραῖος τῆς Θεσσαλονίκης,νά ἀσχολεῖται μέ τήν ἱστορία τῶν ἑβραίων στήν πόλιν.


Ὁ τιμημένος μέ τό βραβεῖον Ἰπεκτσί Χεκίμογλου
Το Εβραϊκό Μουσείο λειτουργεί από το 2001. Στόχος της δημιουργίας του ήταν η διατήρηση της μνήμης των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και η συγκέντρωση κειμηλίων που μαρτυρούν τη μακρόχρονη παρουσία τους στην πόλη. Με αφορμή τα εγκαίνια της νέας πτέρυγας, που έγιναν την περασμένη εβδομάδα, ο Ευάγγελος Χεκίμογλου, curator του ΕΜΘ, μας μιλάει για τη νέα φάση στην οποία εισέρχεται το μουσείο μετά την επέκτασή του, για την επανασύνδεσή του με την παλιά εβραϊκή γειτονιά, αλλά και τη σημασία του για τους Εβραίους σε ολόκληρο τον κόσμο.(ὁλόκληρο τό θέμα,ἐδῶ)



Ὅπως ἀντιλαμβάνεσθε,ἡ Θεσσαλονίκη πάει νά ἐξελιχθῇ σέ καθαρῶς «ἑβραϊκή ὑπόθεσιν» ! Πολλοί δέν εἶναι σίγουρα,ὅμως,καί τό πιό σημαντικό εἶναι αὐτό,κατέχουν ὅλες τίς θέσεις,τίς ἐξέχουσες καί καίριες θέσεις. Καί ὅποιος ἔχει τήν δύναμιν τῆς ἐξουσίας ...

Πάλι ἀργά θά ξυπνήσουμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου